Nyomtatás  

Legyen értő hallgatóság

Felejtse el végre egy pillanatra hogy mit akar Ön, és kérdezze meg magától: vajon mit akar a másik?
A legtöbb konfliktus a megnemértésből, a félreértéeskből, az elégtelen kommunikációból adódik. pedig egyszerűen csak meg kellene hallani, mit is mond a másik...felháborodni ráér utána is.
Ha megfelelően áll hozzá beszélgetőpartneréhez, akkor pár szabály betartásával értő hallgatóvá válhat:
  • Koncentráljon a másikra:
    Ne hagyja elterelni a figyelmét és ügyeljen alaposan a másik szavaira.
  • Hallgatni és érteni:
    A szavak csak egy része az üzenetnek. A mélyebb megértéshez a partner érzelmeinek átérzése is hozzátartozik.
  • Ne szakítsa félbe:
    Ha a másikat félbeszakítjuk, az zavarja egymás hatékony megértését.
  • Foglaljuk össze:
    Győződjön meg róla, hogy tényleg megértette a másikat, foglalja össze röviden a saját szavaival az elhangzottakat.
  • Tartsa be, amit ígér
Egyébként: Paul Watzlawick szerint az az egyik legnagyobb csoda, hogy néha mindennek ellenére sikeres a kommunikáció...
 

Vissza

 
 

Dale Carnegie Magyarország
1025 Budapest, Szépvölgyi út 52.
Mobil: +36 20 317 7006
mail: gyorgy.nagy@dalecarnegie.hu
 
 
 
 
 

Kövessen minket

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Minden jog fenntartva.
Weboldal design és fejlesztés Americaneagle.com