Nyomtatás  

Megnyerő Ötletek Hírlevél •2010 Tavasz • 7. Évfolyam, 2. szám A hónap témája: Vezető Fejlesztés

Leadership Development
 
Ahogy lassan magához tér a gazdaság, sokkal fontosabbá válik a vezetők készségeinek fejlesztése, mint valaha volt. Vezetőként az Ön feladata elérni, hogy munkatársai folyamatos elkötelezettséget érezzenek. Az elkötelezett munkatársak segítenek Önnek és vállalatának előnyt kovácsolni a gazdasági növekedésből. A vezetői kiválóság és az elkötelezett munkatársak helyreállíthatják a forgalmat és előmozdíthatják az innovációt és a termelékenységet. A következő cikkben feltárjuk, hogyan fejlesztheti vezetői készségeit ahhoz, hogy el tudja érni munkatársai elköteleződését. 
line
 

Kommunikációval a meggyőzésért

 

Az egyik leggyakoribb kommunikációs helyzet az üzleti életben, amikor meg akarunk győzni másokat. Az értékesítők ügyfeleiket, a középvezetők a beosztottaikat vagy a felsőbb vezetést próbálják meggyőzni nap, mint nap. Szinte minden munkanapunk tartalmaz valamilyen formában meggyőzést célzó kommunikációt. Nem számít mi a beosztásunk, az a készségünk, hogy meggyőzzünk másokat, fontos szerepet játszik karrierünkben. Ahhoz, hogy meggyőzésre törekvő kommunikációnk hatékony legyen, teljesen felkészültnek kell lennünk, és világosan meg kell fogalmaznunk, milyen tetteket várunk el a munkatársaktól, és cáfolhatatlan indokot kell szolgáltatnunk e tettek szükségességére. Dale Carnegie egy egyszerű, háromlépéses módszert javasol, ami jelentősen fejlesztheti készségeinket mások meggyőzésére. Ezzel a „bűvös képlet”-tel megszerezhető mások figyelme, építhetjük hitelességünket, elűzhetjük az idegességünket, tettekre ösztönözhetünk másokat és növeli annak valószínűségét, hogy másokkal együtt eredményeket érjünk el. A képlet a következő:
 
Esemény: Idézzen fel egy élénk, a témába vágó személyes tapasztalatát. Ariszttelész mondta: „A beszélő személyisége az egyik leghatékonyabb eszköze a meggyőzésnek.” Hitelesnek kell tűnnünk példánkat és bizonytékunkat illetően. Már korábban ki kellett érdemelnünk a jogot, hogy megoszthassuk példánkat és iránymutatást adhassunk. A személyes élmény elmondása biztos módja mások figyelmének megragadásához: Magához vonzza az embereket, megnyitja őket a meggyőzés felé és bizonyítékot szolgáltat arra, miért éri meg fontolóra venni ötletünket. a meggyőzést célzó kommunikációnk során a legtöbb időt azzal töltjük, hogy egy helyzetet vázolunk fel, és bizonyítékokat szolgáltatunk, mielőtt megkérnénk másokat valaminek a megtételére.
 
Cselekvés: Szólítsa fel hallgatóságát egy egyszerű és konkrét cselekvésre. Túl gyokran feltételezzük, hogy az emberek tudni fogják mi a teendő, ha már egyszer elmondtuk nekik bizonyítékkal alátámasztva, hogyan változtassanak gondolkodásmódjukon vagy tetteiken. Nem sikerül meggyőznönk őket, ha nem magyarázzuk el tisztán és érthetően, milyen tetteket várunk el tőlük. Időnként az is előfordulhat, hogy világosan érthető tetteket kérünk másoktól, de túl sokmindent kérünk egyszerre – és kétségek közt hagyjuk őket afelől, melyik feladatokat kell elsőként elvégezniük. A hatékony meggyőzés megköveteli tőlünk, hogy egyszerűsítsük az üzenetet és egy konkrét feladatot javasoljunk a munkatársaknak.
 
Haszon: Világosan emelje ki, hogyan fognak a munkatársak profitálni az Ön által javasolt tettekből. a kommunikáció e pontjának szintén világosnak, konkrétnak és közvetlennek kell lennie. Ezen túl, a valóságon kell alapulnia. Ha az általunk nyújtott előnyről azt gondolja a másik fél, hogy túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, kételkedni fog bennünk. Ha javaslataink hasznosabbak a mi számunkra, mint a munkatársunk számára, a meggyőzés manipulatívnak és önérdekűnek fog tűnni. Tehát próbálja meg a másik szemszögéből látni a dolgokat ahhoz, hogy biztosan olyan javaslatot tegyünk, ami valóban a másik fél javát szolgálja. Ezt a kiegyensúlyozott megközelítésmódot méltányolni fogja és nyitottabb lesz javaslatunkra.
 
A meggyőző kommunikáció kritikus készség a mai üzleti életben. A Dale Carnegie Tréning háromlépéses folyamata – Esemény, Cselekvés, Haszon – lehetővé teszi, hogy azokat az eredményeket hozzuk ki másokból, amit szeretnénk.
 
Ha bebizonyítjuk, hogy kiérdemeltük a jogot az irányításra és szilárd személyiségként kommunikálunk, nem csak meggyőzőek leszünk, de megcáfolhatatlanok is. Ez a két tényező a nyertes kombináció a meggyőző kommunikációhoz.
line
 

Vezetői stílusok és tendenciák

Amikor valaki olyannal kerülünk kapcsolatba, akinek a vezetési stílusa hasonló a mienkhez, a kommunikáció viszonylag egyszerű. Azonban, amikor olyasvalakivel dolgozunk együtt, akinek a vezetői stílusa eltér a mienktől, a kommunikáció és az együttműködés kihívásokkal teli lesz. Dale Carnegie szerint a különböző vezetői stílusú emberrel való együttműködés legfontosabb hozzávalója a rugalmasság – az a hajlandóságunk és képességünk, hogy a másik szemszögéből lássuk a dolgokat. Szóval, hogyan határozzuk meg saját vezetői stílusunkat, és ami még fontosabb, hogyan dolgozzunk együtt hatékonyan olyanokkal, akiknek vezetői stílusa eltér a miénktől?

 

Egyik vezetői stílus sem feljebb való a másiknál. A hatékony vezetőknek meg kell találniuk a módot, hogy együtt tudjanak dolgozni minden fajta stílusú emberrel és azok pozitív jellemvonásaira helyezzék a hangsúlyt, miközben minimálisra csökkentik a különböző stílusokkal szembeni kihívásokat.

 
A négy fő vezetői stílus a következő:
 

Visionary. Individuals with Visionary leadership style are comfortable with creative thinking, brainstorming, and asking open-ended questions. They are intuitive in their decision-making, preferring to base action plans on people, creative ideas, and opinions rather than on facts and analysis. They enjoy fast-paced environments, emotional discussions, and energetic people. They do not respond well to being bogged down with details, statistics, and minutiae.

Achiever. Individuals with the Achiever leadership style are results-driven and most comfortable taking a direct, no-nonsense approach to decision-making and interpersonal relationships. They view situations as challenges to be resolved and want to get things done as quickly and directly as possible. They are demanding of themselves and have high expectations of others. They do not respond well to speculation, wasting time, or getting "too personal."

Facilitator. Individuals with the Facilitator leadership style value relationships, dedication, and loyalty. They are motivated by a cooperative and supportive work environment that values teamwork. They thrive on encouragement and assistance, preferring a person-centered style over a strictly fact-based, "get down to business" approach. They do not respond well to being rushed or threatened.

Analyzer. Individuals with the Analyzer leadership style value systematic, formal approaches to problem solving and decision-making. They are more at ease with facts and figures than with opinions and emotions, and they are likely to be reserved and businesslike rather than warm and expressive. They do not respond well to aggressiveness or carelessness.

Rather than imposing our leadership style on others, we must think through our actions beforehand so that we can approach others in a manner that helps them feel comfortable.

Some key guidelines include:

Focus on outcomes- Focusing on outcomes rather than on personalities frees us up to appreciate the differences in others and the strengths they possess as team members.

Adjust our expectations- Others may do things differently than we do, and our way is not automatically better. We must let go of any selfish motives and adjust our expectations of the other person accordingly.

Go the extra mile- We cannot simply wait and hope other people will change their style. Chances are that they won't. To help bridge the gap between leadership styles, we must be willing to go further than the other person.

Are you on Facebook? Find out what leadership style you have. Take the Dale Carnegie Training Leadership Quiz.

line
 

Using Positive Reinforcement to Motivate Others

The economy is beginning to show signs of improvement. Although some industries have had tension eased by economic recovery, other industries remain under stress. When economic conditions are not entirely solid, it is easy for employees to become negative. To make sure employees do not become negative, all managers must help ensure their employees are engaged.

Engaged employees are more likely to be productive and less likely to leave as the economy continues to improve. One of the most overlooked and simple ways to engage employees is by expressing honest, sincere appreciation for their efforts. By expressing appreciation for the positive other people contribute, you will benefit as much as they will. The way you treat others is a direct reflection of the way you think about them. Train your brain in a positive direction, and you will find it increasingly easy to work cooperatively with others - even if they are negative.

Acknowledging other's strengths can also go a long way towards helping you get along with difficult people. Each individual's social effectiveness is rooted in his or her self-concept. When he or she is critical, hostile, or unkind, it is almost always because his or her self-concept is threatened. As a manager, you are responsible for fostering positive environments. This environment can require managers to work with employees and challenge them to change their attitude. So next time you give a compliment, instead of just saying "good job," offer a sincere strength comment that has the following attributes.

  • Identifies a trait that you respect, admire, or appreciate in the individual.
  • Expresses your admiration for the trait.
  • Supports your opinion about the trait with specific evidence - something you have observed the person doing.

By making strength comments, you can build or alter a person's self-concept for the positive. Your work environment will be filled with most positive and engaged employees.

 

Vissza

 
 

Dale Carnegie Magyarország
1025 Budapest, Szépvölgyi út 52.
Mobil: +36 20 317 7006
mail: gyorgy.nagy@dalecarnegie.hu
 
 
 
 
 

Kövessen minket

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Minden jog fenntartva.
Weboldal design és fejlesztés Americaneagle.com